EVVA wint TRIGOS-prijs

News | 23. september 2021.
EVVA's Clean Production kreeg een prijs in de categorie klimaatbescherming.

TRIGOS is de meest prestigieuze prijs voor verantwoord ondernemen in Oostenrijk en wordt sinds 2004 uitgereikt. De prijs wordt toegekend aan bedrijven die een leidersrol op zich nemen en een bijzondere voorbeeld zijn op het gebied van verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Ze dragen in belangrijke mate bij tot de duurzaamheid van de economie, de samenleving en het milieu. EVVA werd genomineerd in de categorie "Klimaatbescherming" voor zijn uitgebreide initiatieven op het gebied van centrale gebouwbeheersystemen en Clean Production. Precies negen jaar na het winnen van de TRIGOS in de categorie Ecologie, de belangrijkste prijs voor duurzaamheid, wint EVVA de TRIGOS in de categorie Klimaatbescherming.

De jury van vooraanstaande experts kende de Trigos toe aan EVVA voor haar centrale gebouwbeheersysteem en de bevordering van Clean Production. "Bij de expert in toegangssystemen verwarmt en koelt kunstmatige intelligentie, wat een enorme hoeveelheid elektriciteit bespaart. Bovendien verhoogt EVVA voortdurend de productie zonder olie, emulsies of water", zo luidt de motivering. De winnende bedrijven worden gekenmerkt door de verankering van verantwoord handelen in hun kernactiviteiten, innovatieve initiatieven en bijdragen aan de duurzaamheidsdoelstellingen van de VN. Ze kregen allemaal trofeeën die door gabarage upcycling design ontworpen werden.

Een award voor alle medewerkers van EVVA

Na het winnen van de TRIGOS in 2012 en de nominatie in 2015 heeft EVVA nu voor de derde keer de eindronde bereikt. Met succes. "Dit succes is te danken aan de aanhoudende inzet en medewerking van alle medewerkers van EVVA. Dit maakt ons tot een van de duurzaamste bedrijven in Oostenrijk!", zegt Mag. Nicole Ehrlich-Adám, CPO EVVA Sicherheitstechnologie GmbH. Ook Stefan Ehrlich-Adám, directeur van de EVVA-groep, is blij met de TRIGOS-award: "De nominatie alleen al onderstreept onze voorbeeldfunctie op het gebied van CSR. Het feit dat we uiteindelijk alle andere bedrijven konden verslaan, bewijst onze hoge CSR-normen in alle afdelingen van ons bedrijf."

Een van de belangrijkste duurzaamheidsprijzen in Midden-Europa

Het bleef spannend tot het einde, zowel live als via livestream: EVVA werd samen met 2 andere bedrijven genomineerd voor de TRIGOS in de categorie Klimaatbescherming. In totaal hadden 150 bedrijven zich ingeschreven. Martin Van Berkum, productiemanager bij EVVA, nam de TRIGOS-award in ontvangst tijdens een gala-uitreiking. "Het was voor mij een zeer grote eer om deze belangrijke prijs namens alle EVVA-medewerkers in ontvangst te nemen. Deze onderscheiding toont aan dat onze jarenlange inspanningen op het gebied van Clean Production hun vruchten hebben afgeworpen", benadrukt Van Berkum.

Het EVVA-duurzaamheidsverslag

Alles over de EVVA-projecten op het gebied van ecologie, economie en maatschappij vindt u in het digitale duurzaamheidsverslag op www.evva.com/nl-nl/over-ons/duurzaamheidsverslag/  en vanaf vandaag ook in het Engels op www.EVVA.com/sustainability

Naar de TRIGOS-fotogalerij

U bereikt ons