Akura 44: flexibiliteit met veiligheid

Pers | 27. July 2021.
Maximale flexibiliteit met een mechanisch sluitsysteem - EVVA maakt dit mogelijk met het nieuwe mechanische toegangssysteem Akura 44.

EVVA, een bedrijf dat bekendstaat om zijn vele innovaties en patenten, stelt Akura 44 voor, een nieuwe technische mijlpaal voor mechanische toegangssystemen. "Daarbij wordt vooral uitstekend voldaan aan de eisen voor veiligheid, flexibiliteit en investeringszekerheid in de moderne woningbouw", legt Alexander Scharinger, productmanager Akura 44 bij EVVA, uit.

Zo sluit de speciaal ontwikkelde korte cilinder met zes actieve en tien passieve blokkeerstiften in de cilinder geen enkel compromis bij de planning en veiligheid van het sluitsysteem. Optioneel kan de sleutel ook worden uitgebreid met magneettechnologie. De doordachte EVVA-innovatie beschermt tegen ongeoorloofd 3D-printen met behulp van de beproefde magneettechnologie van EVVA.

Van elektronica tot uitboorbeveiliging

Omdat EVVA bij alle productinnovaties streeft naar de mogelijkheid om elektronica en mechanica te combineren, kan deze nieuwe mechanische innovatie ook worden gecombineerd met EVVA-elektronica. De bijbehorende combisleutel maakt het vergrendelen van zowel elektronische als mechanische deurcomponenten mogelijk en daarmee de controle van wie waar en wanneer naar binnen en buiten gaat. De klassieke hevelcilinder voor brievenbussen kan heel eenvoudig in het sluitsysteem worden geïntegreerd. Bovendien heeft Akura 44 ook hangsloten in zijn assortiment. De Akura 44-buitencilinder zorgt voor extra beveiliging bij buitendeuren. Voor elektrisch aangedreven inrichtingen, zoals zonweringen of rolluiken op de begane grond, kan eenvoudig een sleutelschakelaar worden ingebouwd. Alle varianten leveren met Akura 44 uiteindelijk een sleutel voor alles in de woningbouw: de buiten- en binnenomgeving, de elektronische en mechanische deurcomponenten, dankzij de optionele kopieerbeveiliging met variabele veiligheidsniveaus.

Nieuw productmerk en nieuwe productielijn

In het kader van deze productinnovatie introduceert EVVA met "Akura" ook een nieuwe merknaam binnen de mechanische productfamilie. De symboliek van het woordmerk weerspiegelt het adjectief "accuraat" en staat voor precisie en het absoluut perfecte, nauwkeurige samenspel van de afzonderlijke onderdelen.
Het innovatieve keersleutelsysteem wordt vervaardigd in de nieuwe productielijn, die in de nieuwe aanbouw van de EVVA-vestiging in Wenen wordt gebouwd. De daardoor voortvloeiende optimalisatie van het productieproces zal het mogelijk maken om in de toekomst de productiecapaciteit van de nieuwe Akura 44-cilinders aanzienlijk te verhogen. Stefan Ehrlich-Adám, CEO van de EVVA-groep: Dankzij de uitbreiding van ons bedrijfsterrein beschikken we nu over de capaciteit om aan de vraag te voldoen." Het nieuwe systeem overtuigt daarmee ook door zijn efficiënte en kostengeoptimaliseerde productie, die op zijn beurt een goede prijs-kwaliteitverhouding mogelijk maakt. In combinatie met de eenvoudige montage, dankzij het volledig nieuwe modulaire systeem met minder componenten voor verschillende lengtes, geeft dit Akura 44 een zeer concurrerende positie, vooral in de woningbouw.

"Als familiebedrijf voelen wij ons verbonden met onze medewerkers en partners. Daarom richten wij ons duidelijk op permanente innovatie en verbetering van onze producten. Zo creëren we toegevoegde waarde voor de toekomst", zegt Stefan Ehrlich-Adám tevreden.

Meer over Akura 44

U bereikt ons
Ma - Do: 8:30 - 12:30, 13:00 - 17:00 uur
Vr: 8:30 - 12:30, 13:00 - 16:00 uur